Znate ono kad od malena gledate aviončiće po nebu i razmišljate kako ćete jednog dana letjeti? S prvim letovima došao je i interes za saznati kako ta masa lebdi u zraku, koje su procedure sigurnosti u zrakoplovstvu, slušati o stvarima koje znaju samo članovi posade i vidjeti kako se taj avion gradi i sastavlja!
Podijelit ćemo s vama utiske iz tvornice Boeinga i neke informacije koje smo saznali iz prve ruke.
- U tvornicu Boeinga ne smijete unositi mobitel jer je strogo zabranjeno.
- Boeing 737, najpopularniji putnički avion za kratke relacije, isporučuje se u prosjeku 35 komada mjesečno, a veliki Boeing 777 za duge letove u prosjeku 3 komada mjesečno.
- Cijena jednog takvog aviona računa se otprilike prema sjedalima na način koliko sjedala toliko milijuna dolara. Dakle, ako jedan Boeing 777 ima 450 sjedala, cijena bi otprilike bila 450 milijuna dolara. Ovo je naravno gruba računica, a svaka aviokompanija ima određene uvjete, popuste ili dodatke u avionu koji onda i koštaju više.
- Tvornica Boeinga je prema Guinessovoj knjizi rekorda najveća zgrada na svijetu po volumenu.
- U tvornici se može vidjeti cijeli proces kako se slažu avioni. Avion prolazi kroz određene stanice na kojima se slažu/grade određeni dijelovi. Nitko od zaposlenika ne smije donositi svoje alate već su alati i sve sastavnice aviona već predodređeni i postavljeni na stanicu na koju stiže dotični avion. Većinu sklapaju robotski strojevi i uređaji, a nako što avion ode s te stanice na drugu, iza toga aviona na stanici smiju ostati samo alati složeni na jednak način kao i prije nego što je avion stigao na stanicu bez materijala koji su se iskoristili za sklapanje aviona. Na taj način se spriječava da neki čavao ili bilo koji drugi dio aviona bude zametnut na krivo mjesto, krivo postavljen ili da se neki alat nađe ugrađen u avion.
- Cargo avioni za prijevoz tereta nemaju prozore.
- Motori za Boeing-e se rade u General Electricu.
- Trenutno je u fazi gradnje i testiranja najveći Boeing 777x koji je napravljen s dužim krilima nego 777 kako bi se prevezao isto broj putnika kao 777, ali s manjim troškom goriva. Kako bi ovaj tip aviona fizički stao u gate kao i Boeing 777, morali su napravili vrhove krila koja se sklapaju tzv folding wingtips. Procjenjuje se da će ovaj avion krenuti u upotrebu u 2025. godini, a najveći naručitelj ovih Boeinga je Emirates aviokompanija.
Pred nama su sastavljali Emirates, Qatar i Norwegian zrakoplove. Posjetom tvornici Boeinga smo u konačnici jako zadovoljni.