Zakasnili ste na vezani let prilikom presjedanja - što sada?

Kod kupnje aviokarata Vaša će Vam turistička agencija osigurati vezane letove. Što znači vezani let? To znači da prilikom presjedanja zrakoplova (bilo to jedno, dva ili tri presjedanja do krajnje destinacije) imate osigurano od strane aviokompanije da će Vas dovesti do Vašeg krajnjeg odredišta. Ukoliko let nije vezan, Vaš agent Vas o tome treba obavijestiti i dati do znanja koje su potencijalne opasnosti takvog leta.

Presjedanje zrakoplova

Prednost nevezanog leta (odnosno odvojene aviokarte) je jedino cijena jer se više različitih letova može kombinirati do krajnje destinacije. Međutim, takva aviokarta Vam ne osigurava da ćete doći do krajnjeg odredišta.

Što to konkretno znači?

To znači da ukoliko jedan od zrakoplova kojim letite zakasni ili otkaže let i zbog toga zakasnite na idući let, aviokompanija za navedeno nije odgovorna niti će Vam vratiti novac za propušteni let. Jedina solucija u tom trenutku je kupovina nove aviokarte. U slučaju vezanog leta, kašnjenje prvog zrakoplova koji za posljedicu ima kašnjenje na sljedeći let bit će Vam zamijenjen novim letom bez ikakve doplate kako biste stigli do svojeg odredišta. Aviokompanija će Vas tada "prebaciti" na prvi sljedeći slobodni let koji imaju u ponudi. Ukoliko to uključuje noćenje u gradu gdje imate presjedanje, aviokompanija će Vam organizirati i noćenje u hotelu kao i transfer do istog.

Nažalost, unatoč saznanju da ćete ipak stići na svoje odredište, vjerojatno ćete biti pod stresom, ljuti ili u najmanju ruku zbunjeni što Vam je sada činiti. Ukoliko niste sigurni, najbolje je da nazovete svojeg agenta kako bi Vam korak po korak objasnio daljnju proceduru što Vam je činiti. Znajte, prije svega, da uspješno obavljeno daljnje putovanje sada najviše ovisi o Vama i smirena glava je upravo ono što Vam treba za najbrže rješavanje situacije. Agent je tu samo da Vam pomogne savjetima. Što trebate učiniti ako propustite sljedeći let:

       1. Otiđite u zračnoj luci na šalter aviokompanije kojom putujete kako biste dobili zamjenski let

Obavijestite službenika da ste zakasnili na sljedeći let zbog kašnjenja prethodnog zrakoplova te da Vam osigura novi zamjenski let. Aviokompanija će Vam tada ponuditi nove letove. Ukoliko ste nesigurni po pitanju ponuđenog leta, provjerite sa svojim agentom je li taj let povoljan za Vas. Ukoliko je, svakako odmah fiksno potvrdite na tom istom šalteru nove letove za što ćete dobiti novu aviokartu.

       2. Ukoliko je sljedeći let idućeg dana, zamolite službenika na tom istom šalteru da Vam osigura noćenje u hotelu.

Službenik će Vam tada dati voucher za hotel i transfer do hotela kako biste noć proveli ugodno.

       3. Pobrinite se da znate gdje Vam je prtljaga

Ukoliko niste stigli na sljedeći let, vrlo vjerojatno ni Vaša prtljaga nije stigla na sljedeći zrakoplov za krajnju destinaciju. U tom slučaju, prtljaga dolazi na traku s prtljagom (baggage belt) gdje je i preostala prtljaga koja je stigla Vašim zakašnjelim zrakoplovom. Možete ju pokupiti sa sobom u hotel, a sutradan ju ponovo checkirati za sljedeći let s Vama. Ukoliko prtljaga ne bude na traci, provjerite sa službenicima aviokompanije kojom ste putovali ili na šalteru "lost and found".

       4. Obavijestite svojeg agenta o kašnjenu u hotel, na transfer i ostale usluge koje ste ugovorili

Važno je hotelu najaviti da u hotel stižete kasnije ili idućeg dana. U nekim hotelima recepcija ne radi 24 sata, a ukoliko prema novom letu stižete u noćnim satima, hotel o tome mora biti obavješten kako bi Vam omogućio ulazak u sobu ili, ukoliko je to nemoguće, neka Vam agent osigura zamjensko noćenje u drugom hotelu (uz doplatu). Ukoliko stižete idućeg dana, važno je obavijestiti hotel kako ne bi smatrali da ste odustali od dolaska (tzv "no show") i prepustili sobu nekom drugom. Transfer koji imate ugovoren potrebno je "prebaciti" na dan i vrijeme kada zapravo dolazite. Isto vrijedi i za ostale usluge koje imate ugovorene.

       5. Zamolite svojeg agenta da pokrene postupak refundacije ili neka Vas uputi kome da se obratite

Ukoliko propustite noćenje na svojoj krajnjoj destinaciji zbog kašnjenja zrakoplova ili ste imali dodatne nepredvidive troškove (nužne), aviokompanija Vam je dužna to refundirati. Postupak je dugačak i "nabrusite se" strpljenjem jer ćete novac vidjeti najčešće za nekoliko mjeseci. Također postoje i agencije koje se bave refundacijom, no one uzimaju određenu proviziju od vraćenog iznosa. Svakako kao dokaze sačuvajte svoje aviokarte odnosno boarding passes koje ćete priložiti kao dokumentaciju.

Chili tours

Povezani članci

01
Posjetili smo tvornicu Boeing zrakoplova

Posjetili smo tvornicu Boeing zrakoplova

Znate ono kad od malena gledate aviončiće po nebu i razmišljate kako ćete jednog dana letjeti? S prvim letovima došao je i interes za saznati kako ta masa lebdi u zra...

02
Kruzer s WOW efektom gdje sam ostvarila svoje davno obećanje samoj sebi - piše Barbara

Kruzer s WOW efektom gdje sam ostvarila svoje davno obećanje samoj sebi - piše Barbara

Zaplovila sam jednim od najvećih kruzera na svijetu - brodom Oasis of the Seas kompanije Royal Caribbean. Od trenutka kad sam se počela baviti krstarenjima velikima želja mi je bi...

03
Nisam "Tunis tip", ali dala sam mu priliku! Nisam požalila! - piše Doris

Nisam "Tunis tip", ali dala sam mu priliku! Nisam požalila! - piše Doris

Na prvi spomen Tunisa, pomisli se na velika odmarališta, tirkizno more i pješčane plaže, ali ova zemlja smještena u sjevernoj Africi zapravo nudi mnogo vi&scar...

04
Animatorica Luca o Chili kids putovanju - "Uživala sam gledajući kako se druže i zabavljaju!"

Animatorica Luca o Chili kids putovanju - "Uživala sam gledajući kako se druže i zabavljaju!"

Pozdrav! Čime se baviš, koje je tvoje zanimanje i koliko dugo to radiš? Lijep pozdrav. Moje ime je Luca i po zvanju sam magistra ranog i predškolskog odgoja...